خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/04 - 12:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری با اشاره به نشست چهارجانبه مسکو؛

گفتگوهای سیاسی سبب رفع تنش و اختلاف میان آنکارا و دمشق می‌شود

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: تهران و مسکو اعتقاد دارند می توان با برگزاری گفتگوهای سیاسی به تنش ها و اختلافات میان آنکارا و دمشق پایان داد و در این راستا نشست های متعددی در سطوح سیاسی و غیره برگزار شده است.

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت برگزاری نشست چهارجانبه مقامات کشورهای روسیه، ایران، ترکیه و سوریه در مسکو، گفت: جمهوری اسلامی و روسیه به طور مشترک اقدامات متعددی با بهره مندی از ظرفیت دیپلماسی برای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه انجام داده اند.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان مثال امروزه مباحثی میان ترکیه و سوریه مطرح است که باید برطرف شود؛ در واقع بخشی از سرزمین های سوریه با حمایت ترکیه در اختیار جبهه النصره بوده که این موضوع سبب افزایش تنش ها می شود.



وی ادامه داد: بنابراین تهران و مسکو اعتقاد دارند می توان با برگزاری گفتگوهای سیاسی به تنش ها و اختلافات میان آنکارا و دمشق پایان داد؛ در این راستا تاکنون نشست های متعددی در سطوح سیاسی و غیره برگزار شده که بیانگر اهمیت این موضوع است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نباید از یاد برد که امروزه حفظ تمامیت ارضی سوریه دارای اهمیت است و تمامی کشورها باید به این موضوع مطابق قوانین بین المللی و منشور ملل متحد احترام بگذارند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین می توان اذعان کرد با رفع اختلافات، چهار کشور روسیه، ایران، ترکیه و سوریه  می توانند ائتلاف منطقه ای تشکیل داده و با تکیه بر منافع مشترک اقدامات هماهنگی انجام دهند که به نفع منطقه نیز باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 360512
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم